KIWI-Crosshead-1200-x-600-Option02-1.jpg

Utfordring

I snitt kaster det norske folk 42 kilo mat i året. Sagt på en annen måte går hver åttende handlepose rett i søpla. KIWI vil være med på redusere matkasting i Norge. Noe av utfordringen har vært at det fantes få porsjonspakninger med mat, noe som gjør at det kastes rester. Én av fire spiser nemlig middag alene og disse har vært en utfordring å nå.

Screenshot-2019-01-25-at-17.25.28.png

321 000

visninger

54 000

engasjement

58 088

sidevisninger

2 min

gjennomsnittlig besøkstid

Løsning

Som svar på dette ville KIWI lansere en ny serie middagsprodukter. Under merkelappen «Billig middag for én» lanserte kjeden ni ulike enkeltpakninger med populære middagsprodukter, deriblant kyllingfilet, laksefilet, strimlet svinekjøtt og rødbeteburger, med priser fra 19,90 til 29,90.

For å skape oppmerksomhet rundt lanseringen laget Spoon en kampanje som ble gjennomført i januar og februar 2018.

Sentralt stod landingssiden ”middagsgjesten.no”, hvor publikum fikk møte virtuelle middagsgjester – som selskap for den som spiser middag alene. For å generere oppmerksomhet brukte vi blant annet Tinder som annonsekanal, sammen med Facebook og Instagram.

Sammen med dette ble det utviklet en rekke oppskrifter som skulle sørge for at kundene slipper å kjøpe, lage og kaste mer mat enn de trenger.

Skjermbilde 2021-02-22 kl. 15.18.42.png
Skjermbilde 2021-02-22 kl. 16.47.36.png

Vil du vite mer om dette prosjektet?

CHRISTOPHER_OYEN_SPOON.jpg

Christopher Øyen

Seniorrådgiver og kundeansvarlig

Relaterte jobber