
Kunde
KIWI
Middag for én

Utfordring
I snitt kaster det norske folk 42 kilo mat i året. Sagt på en annen måte går hver åttende handlepose rett i søpla. KIWI vil være med på redusere matkasting i Norge. Noe av utfordringen har vært at det fantes få porsjonspakninger med mat, noe som gjør at det kastes rester. Én av fire spiser nemlig middag alene og disse har vært en utfordring å nå.

321 000
visninger
54 000
engasjement
58 088
sidevisninger
2 min
gjennomsnittlig besøkstid
Løsning
Som svar på dette ville KIWI lansere en ny serie middagsprodukter. Under merkelappen «Billig middag for én» lanserte kjeden ni ulike enkeltpakninger med populære middagsprodukter, deriblant kyllingfilet, laksefilet, strimlet svinekjøtt og rødbeteburger, med priser fra 19,90 til 29,90.
For å skape oppmerksomhet rundt lanseringen laget Spoon en kampanje som ble gjennomført i januar og februar 2018.
Sentralt stod landingssiden ”middagsgjesten.no”, hvor publikum fikk møte virtuelle middagsgjester – som selskap for den som spiser middag alene. For å generere oppmerksomhet brukte vi blant annet Tinder som annonsekanal, sammen med Facebook og Instagram.
Sammen med dette ble det utviklet en rekke oppskrifter som skulle sørge for at kundene slipper å kjøpe, lage og kaste mer mat enn de trenger.


Vil du vite mer om dette prosjektet?
